עוד עדכונים
-
זמני היום לשבוע פרשת בא
זמני היום לתאריכים כ"ו טבת - ג' שבט התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות לראש חודש שבט
-
תיקון פגם העיניים - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום שני כ"ז טבת התשפ"ה (27/01/2025) נערוך בישיבתינו תיקון פגם העיניים | תחילת התיקון 12:30 מדויק סיום התיקון 17:30 משוער.
-
הילולת הרש"ש הקדוש תשפ"ה
"רבינו הרש"ש הקדוש ציוה בשעת מיתתו להתפלל על קברו על כל צרה שלא תבוא, והבטיח שאם יתפללו בלב תמים אין תפילתם חוזרת ריקם" • העבירו שמות לתפילה
-
זמני היום לשבוע פרשת וארא
זמני היום לתאריכים י"ט-כ"ה טבת התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות ללידה קלה
-
יין נהרות גן עדן
הבטחת מרן הרש"ש זיע"א: "אין חולי בעולם שאלו האותיות לא ירפאוהו אפילו לפקוד עקרות ולהסיר הקדחות כולם"
-
זמני היום לשבוע פרשת שמות
זמני היום לתאריכים י"ב-י"ח טבת התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות נוספות לשמירת היריון
-
הופיע: הזוהר היומי חלק 53
בשורה משמחת לרבבות הלומדים הופיע הכרך החדש ספר הזוהר הקדוש היומי המבואר חלק 53
-
תיקון היסוד והעוונות הכללי - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום חמישי כ"ב שבט התשפ"ה (20/02/2025) נערוך בישיבתינו הקדושה תיקון היסוד והעוונות הכללי | תחילת התיקון 12:30 מדויק סיום התיקון 18:00 משוער.
-
תיקון עוון משכב זכור - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום שני י"ב שבט התשפ"ה (10/02/2025) נערוך בישיבתינו הקדושה תיקון עוון משכב זכור | תחילת התיקון 12:30 מדויק, סיום התיקון 18:00 משוער.
-
תיקון עוון אשת איש - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום שני ה' שבט התשפ"ה (03/02/2025) נערוך בישיבתינו הקדושה תיקון עוון אשת איש | תחילת התיקון 12:30 מדויק סיום התיקון 18:00 משוער.
פרשת נצבים וילך - חס"ה לשבת
מה מיוחד בשבת האחרונה של השנה? מה שמע הצר ניקולאי בבית המזיגה בהיותו מחופש לאיש פשוט? ומה יעשה מי שמרגיש עייפות גדולה בראש השנה? • חידוש סיפור והלכה לפרשת נצבים וילך
רבי יוסף שמואלי | יום רביעי כ"ב אלול התשפ"ד | 25.09.2024 | 14:00
חידוש
השבת האחרונה של השבת
שבת זו, היא השבת האחרונה של השנה והכל הולך אחר החיתום, והיא מעלה את כל השבתות של השנה, ולכן צריך לדקדק בה בכל פרטיה ויזהר מכל איסור, ויעסוק כמה שיותר בתורה וישתדל לסיים את ספר התהילים וכן לענג את השבת כי שערי שמים פתוחים וכל המכבד את השבת זוכה לנחלה בלי מצרים.
"וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלֹהֶיךָ" (ל, ב)
ניתן לחלק את השבים בתשובה לשלש קבוצות, לפי מה שמניע אותם לחזור בתשובה. איש איש ו'אופי' התשובה שלו... וכך מובא בספר ''מלך ביופיו": כתוב בפסוק: "והיה כי יבאו עליך כל הדברים האלה, הברכה והקללה... ושבת עד ה' אלהיך" מלים אלו רומזות על הדרגה הנמוכה של התשובה, השייכת למי שפקדו אותו יסורים וצרות, ומתוך כך מרגיש צורך להתקרב לבורא עולם, ומתחיל לפשפש במעשיו וכאשר מוצא במה חטא מתחרט וחוזר בתשובה.
דרגה גבוהה יותר של תשובה, היא כשרואה האדם צרות הבאות על זולתו, וחושש על עצמו. הוא מקיש מכך ומבין, שיש דין ויש דיין, ואם ימשיך במעשיו הרעים, גם הוא יסבול כרעהו, וגורלו יהיה כגורל חברו. ככתוב: ''ונתן ה' אלהיך את כל האלות האלה על איביך ועל שנאיך אשר רדפוך. ואתה תשוב..."
'תשובה מאהבה' הנה תשובה בדרגה גבוהה ומרוממת ביותר. עליה נאמר: "כי תשמע בקול ה' לשמר מצותיו וחוקותיו הכתובה בספר התורה הזה, כי תשוב אל ה' אלהיך בכל לבבך ובכל נפשך". כאשר תשוקת האדם היא להשלים רצון קונו ולהדבק בדרכיו ולשמור מצוותיו, הוא שב אל ה' יתברך מרוב אהבתו אותו, על כן מתחרט על עוונותיו וחוזר בתשובה כדי שיזכה להתקרב לבוראו באופן המושלם ביותר.
סיפור
הצאר ניקולאי היה מפעם לפעם מחליף שמלותיו ולובש עצמו כאחד הכפריים, והיה מהלך בין הבריות לשמוע מה הבריות סחים ומה דעתם על הנעשה במדינה. באחד הלילות פגש בכמה אנשים היושבים בבית המזיגה, פתח שיחתו עמהם, בתוך הדברים שאלם - לו שמעתם שהמלך יושב בחברתכם, מה הייתם מבקשים מאתו, ויענו כל אחד לפי דרכו, זה אמר הייתי מבקש לקבל אחוזה גדולה, השני ביקש שדה גדולה, והשלישי ביקש סכום מעות אדיר... רק אחד מהם אמר בזלזול 'מה לכם כי תדברו גבוהה, מה לכם עוסקים בשטויות והבלים - והרי אין המלך נמצא כאן, שתקו והניחו אותי לנפשי', והם לא ידעו שהמלך מדבר עמהם.
ויהי ממחרת, קיבל כל אחד מהם ע"י שליח מבית המלכות ככל אשר שאלה נפשו ביום האתמול, זה קיבל אחוזה, זה שדה, והשלישי קיבל את מלוא הסכום שדיבר עליו אתמול.... והרביעי קיבל מכתב חתום בידי המלך, אכן, נניח לנפשך מנוחה שלימה שאתה רוצה בה, ומאומה לא יגיע אליך מבית המלך... וכי אפשר לתאר עלי גליון את צערו הגדול שהפסיד אלפי אלפים בדבריו אלו...
ימים אלו גבוהים עד מאד כי הקב"ה ממציא עצמו אלינו - דרשו ה' בהמצאו... בל נהיה כאותו שוטה שלא הרגיש כי המלך נמצא בסמוך אליו... ועל ידי בקשה מעומק הלב בידינו להמשיך על עצמנו שפע גדול מאוד.
הלכה
ערב ראש השנה
א. נוהגים לעשות התרת קללות בערב ראש השנה.
ב. בערב ראש השנה ישים כל אדם על לבו לשוב בכל לבו, ומכל שכן בעבירות שבין אדם לחבירו, ולא ימתין עד ערב יום הכיפורים לבקש מחילה לחבירו. וכל היום יעסוק בתורה ובמצות, ולא יסיח דעתו כל היום מתשובה.
ג. צריך כל אדם להקפיד בערב ראש השנה לטבול במקוה. ולא יקדים לטבול עד שעה קודם חצות היום.
ד. ישתדל לבוא לבית הכנסת בעוד היום גדול, להתפלל מנחה בכונה גדולה ובמיתון, כי היא תפלה אחרונה של השנה ויש בכוחה לתקן ולהעלות כל תפילות השנה.
ראש השנה
ה. יזהר שלא יכעס, כי מלבד חומר איסור הכעס שהוא קשה בכל זמן, הנה ביום ר"ה אינו סימן טוב לאדם. ואפילו אם נזדמן שבא ולא ראה את השולחן ערוך, לא יתקוטט עם אשתו ויכעס, דהכעס הוא סימן רע ביותר, אלא יסבול ולא יקפיד אפילו בלב.
ו. אין ישנים ביום ראש השנה, וצריך להיזהר שיתעורר משינתו בלילה קודם עלות השחר. ואם יש לו כאב ראש או שאר מיחוש שמוכרח לישון ביום, יתאפק וישן אחר חצות היום [וההולך בטל כישן דמי].
ז. ראוי לסיים את כל התהילים בכל יום מימי ראש השנה.
מוגש ע"י ראש כולל ישיבת המקובלים "נהר שלום" הרה"ג רבי יוסף שמואלי שליט"א מתוך מאמרי מורנו ורבנו הגאון המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א על פרשת השבוע
בברכת שבת שלום ומבורך!